Inzender: Webmaster
Bijgewerkt op: Mon, 18-Mar-2013
Bekeken: 790 keer
Land:
PageRank™: (/10)
Het lectoraat Klantenperspectief in Ondersteuning en Zorg doet onderzoek naar praktijkvraagstukken. Via dit onderzoek ontwikkelen wij kennis rondom het klantenperspectief in ondersteuning en zorg. Deze kennis brengen wij vervolgens in het onderwijs en/of in de praktijk van de zorg- en welzijnssector.
Wij concentreren ons op de volgende drie thema’s:
- Zelfredzaamheid: hoe houd je vanuit klantenperspectief de professional zo lang mogelijk buiten de deur? Welke rol kunnen sociale netwerken en/of technologie daarin spelen?
- Kerncompetenties: welke kerncompetenties moet de professional beheersen om het klantenperspectief een expliciete plaats te geven binnen het eigen handelen? Hoe leert men deze aan? En wat zijn de voorwaarden voor competent zijn en blijven?
- Zorglogistiek: hoe lever je de juiste zorg, op het juiste moment, op de juiste plaats, en door de juiste persoon? Daarbij wordt 'juiste' vooral ingevuld vanuit het klantenperspectief.